Geçmişten Gelen Tat / Portakal Pastası

 

Portakal Pastası / İlk Tadışta Aşk

Ne kadar pasta denir, hatta denir mi, bilemem, şüpheliyim… Eski tarif defterimi karıştırırken rastladım bu reçeteye…  Eski dediğim, nereden baksanız 35- 40 yıl, epey eski. Adı öyle yazılmış ‘Portakal Pastası’. O zamanlar bu tatlılara ‘pasta’ deniyordu belli ki… Ben de değiştirmedim. Ablamın rahmetli kayınvalidesi yapardı özene özene… Ondan almışım tarifi…

Portakal Pastası / İlk Tadışta Aşk

Herkesin kabul günlerinde yeni bir şeyler deneyip ikram ettiği; birbirine tarif verdiği zamanların sevilen tatlılarından… Bisküvi üzerine pelte dökülüp yapılanlardan… Çocukların çok seveceği cinsten… Tatlı, yumuşacık ve de mis gibi portakal kokulu…

Portakal Pastası / İlk Tadışta Aşk

İsmini değiştirmedim ama tarifinde ufak bir değişiklik yaptım. Tarifte unla kullanılmış; ben mısır nişastası kullandım.

 

PORTAKAL PASTASIPortakal Pastası / İlk Tadışta Aşk

2 su bardağı portakal suyu

4 çorba kaşığı mısır nişastası

15 çorba kaşığı şeker

1 çay kaşığı çok ince rendelenmiş portakal kabuğu

1 yumurta sarısı

10 tane kedidili bisküvi (isterseniz daha fazla kullanabilirsiniz)

 

 

 

 

Verilen malzeme ile muhallebi pişirilir… Ateşten indirilince yumurta sarısı eklenip karıştırılır. Bisküvilerin üzerine dökülür. Soğuyunca buzdolabında bekletilir. Üzeri portakal kabuğu şekerlemesi ile süslenebilir.

Ağzınız hep tatlı olsun… Afiyetle,

