İki Kere Ballanmış / İncir Tatlısı

İncir Tatlısı (Reçeli) / İlk Tadışta Aşk

Kim sevmez çatlağından bal damlayan incirleri… Parmakla sıyrılıp ağıza atılan, dudakları yapış yapış eden güzel tadı. Çocukluğumdan beri her cinsini ve her halini çok severim. Yaşı, kurusu; yeşili, moru… Ve incirden yapılan tatlıları, reçelleri… Ben bu tarifi, ‘tatlı’ olarak adlandırdım ama aslında bu bildiğiniz ‘patlıcan inciri reçeli’… Ama ne fark eder ki… Zaten bütün reçeller ağzımızı tatlandırmak için yenmiyor mu? Ha, kahvaltıda kaymağın üstüne koymuşsun; ha, yemekten sonra bir tane ağzına atmışsın… Öyle de tatlı, böyle de…

İncir Tatlısı (Reçeli) / İlk Tadışta Aşk

Küçükken babaannem kavanozlar dolusu yapardı. Yerdik ama çocukluk işte, mızmız… Sonradan çok yapmak istedim ama nedense denemeye bir türlü cesaret edemedim. Geçenlerde Trabzonlu bir facebook arkadaşım Yunanistan’a gitti ve oradan görüntüsünü paylaştı. Ben gördüğüm an, doğru çocukluğuma gittim ve tadını damağımda hissettim. Dedim, yapmayı bilir misin? Yok, dedi, yemeyi bilirim… E, o zaman iş başa düştü… Hadi bir cesaret!

İncir Tatlısı (Reçeli) / İlk Tadışta Aşk

 

Kulağımda kalmış. Annem, babaannemin bu reçeli yaparken incirleri kireçli suda bıraktığını anlatırdı. Ben de öyle yaptım. Deneme amaçlı, az miktarda.. Sonuç, tek kelime ile : Mükemmel! Yemelere doyum olmayacak kadar…

 

İNCİR TATLISI (REÇELİ)İncir Tatlısı (Reçeli) / İlk Tadışta Aşk

8 tane patlıcan inciri

2 su bardağı şeker

1+1/2 su bardağı su

Bir iki damla limon suyu

 

 

İncirleri akşamdan kireçli suda bırakın. Bir gece beklesin. Sonra bol su ile yıkayın. Kaynayan şekerli suya atın. Diğer reçeller gibi baloncuklanınca limon damlatıp alın. İster kahvaltıda kaymakla; ister sütlü tatlılar ve dondurma ile servis edin. Üzerine ceviz, badem, fındık ve tarçın ve karanfil… Nasıl isterseniz… Keyfinize kalmış…

Afiyetle,

 

