Kahve, Kakao, Krema Ve….. / Tiramisu

 

Tiramisu

Meraklıları bilir… Bir tadın peşine düşerseniz, her deneme, her tadım farklı olur… Kullanılan malzemenin cinsi, kalitesi, miktarı, oranı, yapanın el ayarı, yapılış şekli vs. vs tadı farklı kılar… Kendi reçetenizi oluşturmak için azıcık araştırma yaparsanız kitaplarda, internet sitelerinde yüzlerce binlerce reçete, uygulama, anlatım, tanıtımla karşılaşırsınız… Hatta bütün bu bilgiler arasında kaybolursunuz… Dünyaca meşhur tiramisu için de durum böyle… Her kafadan bir ses çıkıyor olsa da ortak noktalar var tabii. Mesela olmazsa olmazı mascarpone  ve mesela koyu süzme kahve gibi…

Tiramisu

Ben bu sefer yaparken kendi yaptığım mascarponeyi kullandım. Ama yalan yok, bisküvileri hazır aldım. Tadı evde yapılan kedi dilleri ile hemen hemen aynı… Bir de süzme kahve yapmaya üşenip klasik siyah neskafe kullandım…  Krema yerine kabartılmış yumurta akları… Yemeye doyulmayacak kadar nefis oldu. Yapması azıcık oyalasa da, yemesi kaşık kaşık çok kolay 🙂

 

TİRAMİSUTiramisu

1 paket ( 24 tane) kedi dili

3 yumurta, 6 yumurta sarısı

1/2 su bardağı şeker

2 su bardağı mascarpone

Koyu klasik granül kahve

Kakao

 

 

Yumurta sarılarını şekerle beyazlayıncaya kadar çırpın. Yumurta aklarını kar haline getirin. Mascarpone ile önce yumurta sarılarını, sonra kabarttığınız yumurta aklarını söndürmeden karıştırın.

Hazırladığınız ılık koyu kahveye batırdığınız kedi dillerini bir kaba dizin. Hazır bisküviler çok çabuk ıslandığı için hemen batırıp çıkarın. Üstüne bir kat krema dökün ve kakao serpin. Sonra aynı işlemi bir kat daha oluşturacak şekilde tekrarlayın. Buzdolabında 5-6 saat dinlendirin. En üstüne kakaoyu servis sırasında serpin.

Afiyetle,

 

 

