Hafif, serin, hoş / Portakallı Pelte

Portakallı Pelte

Eski, hafif bir tatlı daha: Pelte. Çabuk ve leziz. Ayarını tutturursanız çok keyifli… Ben yıllarca tutturamadım. Hala da denemelerdeyim, diyebilirim. Annem çok güzel yapardı. El ayarı, göz kararı; tadı, kıvamı tam yerinde olurdu. Çocuklar istedi mi, hemen kalkar; bir iki karıştırır; şıp diye dökerdi kaselere… Limonlu, kızılcıklı, vişneli… Yemeye doyamazdık.

Portakallı PeltePortakallı Pelte

Dedim ya, ben bu konuda hala deneme yapıyorum… Bu denediğim portakallı pelte tam kararında oldu. Ne çok sert, ne çok yumuşak… Tadı, kıvamı bana göre nefis… Havalar ısınmaya başladığına göre yapmakta fayda var… Sıcak havalarda dolapta soğumuş pelte kadar hafif bir tatlı yok gibi.

Portakallı Pelte

 

PORTAKALLI PELTE Portakallı Pelte

3 su bardağı portakal suyu

1+1/2 su bardağı su

1+1/2 su bardağı şeker

3 tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası

Portakal kabuğu şekerlemesi

Şam fıstığı

 

Portakalları sıktıktan sonra, sıkacağın üstünde kalan posayı- içindeki iri parçaları ve çekirdekleri ayırarak- portakal suyuna ekleyin. Nişastayı yarım bardak kadar su ile ezin, sulandırın. Portakal suyu kaynamaya başladığında sulandırdığınız nişastayı ve şekeri ekleyin. Karıştırarak pişirin. Ateşten almaya yakın minik minik kestiğiniz portakal kabuğu şekerlemelerini ekleyin. Sonradan da koyulaşacağını hesaba katarak fazla ateşin üstünde tutmayın. Kaselere boşalttığınız pelte soğuyunca üstüne Şam fıstığı ve portakal kabuğu şekerlemesi koyarak servis edin.

Afiyetle,

