Kadayıfa Güzelleme / Tahinli Cevizli Çıtır Kadayıf Ruloları

Tahinli Cevizli Çıtır Kadayıf Ruloları

Doğrusunu söylemek gerekirse, şimdiye kadar ne gördüm, ne işittim, ne de tattım… Şaka yollu ben icat ettim diyorsam sebebi bu… Belki vardır, yapılıyordur, biliniyordur ama ben rastlamadım… Her neyse, işte bahsettiğim, şu resimde gördüğünüz tahinli çıtır kadayıflar…

Şerbetli tatlılar içinde benim en çok sevdiğim cevizli tel kadayıftır… Ama diyorsanız ben şerbetli tatlı sevmem; yemem, bunlar şerbetli değil… Tatlı tabii ki ama kuru…Tahinin verdiği gevrekliği de ekleyin üstüne, çıtır çıtır ağızda dağılıyor… Bir de cevizin lezzeti… Hımmm, yani, yeme de yanında yat!

Tahinli Cevizli Çıtır Kadayıf Ruloları

Yapması da gerçekten çok kolay… Kurutulmamış kadayıfı el kadar açın… Bir fırça ile yağlayın. Üstüne 1 tatlı kaşığı tahin şeker karışımı, 1 tatlı kaşığı ceviz kırığı döküp rulo yapın. Yağlanmış tepsiye sıralayın… Üstlerini tekrar yağlayın. 190 derecede, 10-15 dakika… Kızarana kadar daha doğrusu… İşte hepsi bu!

Dilerseniz üstüne pudra şeker dökün… Çıtır çıtır yiyin.

Afiyetle,

 

ÇITIR KADAYIF RULOLARITahinli Cevizli Çıtır Kadayıf Ruloları

250 gram tel kadayıf

100 gram tereyağ, erimiş hali kadar sıvı yağ karışık

1 ölçü tahin

1 ölçü toz şeker

Ceviz

Pudra şeker

 

 

