Çayın Sıkı Dostları: Kekler / Muzlu Kek

11072787_948959451790062_19468415_n

Yoğun kar yağışı ile geçen bir iki haftanın sonunda, televizyonda rastladığım bir haber programında muhabir, sebze meyve fiyatlarının inanılmaz arttığını söyleyip pazar yerinde alış veriş yapanlara sorular soruyor. Elinde poşetle dolaşan bir kadına “Ne aldınız?” dediğinde “Valla,” diyor, kadın poşeti gösterip “Ancak bir kilo muz alabildim.”

Bu cevap beni düşündürüyor, hafiften de güldürüyor açıkçası. Çünkü kadının alabildiği meyve portakal, elma değil, muz… Çocukluğumda, hatta gençliğimde muz, çok özel günlerde yenebilen pahalı bir meyveydi… Zaten öyle pazarlarda bulunmaz, manavlarda sadece; bulunsa da her zaman alınamazdı. Şimdi muz ucuz mu, hayır yine ucuz sayılmaz ancak eskiden ucuz olan portakal, elma, mandalina gibi meyveler de muz kadar pahalı… Neyse ki, benim yolumun üzerindeki market, sabahları sergileri düzenlerken bazı malları ıskartaya çıkarıp kapının önüne koyuyor… Mesela, yazın tam yemeklik çok olgun domatesler, marmelatlık erikler falan… Çoğu zaman da kocaman tatlı çikita muzları, patates fiyatına… Ben eğer çok kararmamış ve yenmeyecek kadar ezilmemişse alıyorum… İşte yine aldım ve o muzlarla bu keki yaptım.

10259453_948959521790055_1584848088_n

 

Kek, diyorum ama bakmayın… Öyle yumuşacık, pofur pofur bir kek değil… Bu aslında, ‘bread’ denen ekmek gibi yoğun ve dişe gelir bir kek…

 

MUZLU KEK11063183_948959668456707_1434658001_n

2 yumurta

1 su bardağı esmer şeker

150 gr. tereyağ veya yumuşak margarin

2 büyük, olgun muz

2 tatlı kaşığı kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tarçın

1 tatlı kaşığı toz zencefil

2 su bardağı un

Çikolata damlaları

 

Yumurta ile şekeri çırpın. Yağı eritin. Muzları ezin. Bütün bunları tarçın, zencefil ve kabartma tozu ile harmanladığınız unun içine dökün. Bir kaşık yardımıyla usul usul karıştırın. Dilerseniz içine, istediğiniz miktarda çikolata damlaları ekleyin. Hafif yağlayıp pişirme kağıdıyla kapladığınız kalıba dökün. Kalıp ağız ağıza dolmasın, kekin kabaracağını hesap edin. Üstüne, tekrar çikolata damlası dökebilirsiniz… 170 derecede, kabarıp pişene kadar… 40 – 40 dakika gibi… Kürdan testi yapmayı unutmayın !

Soğuduktan sonra üstüne daha önceden hazırladığınız kremayı sürebilirsiniz… Yok, şimdi kim uğraşacak kremayla diyorsanız hazır çikolatalı fındık kreması sürüp yemeyi deneyin… Çok uygunlar birbirlerine, bayılacaksınız… Benden söylemesi!

Afiyetle,

